Baby’s & Kinderen

Chiropractie wordt steeds vaker toegepast bij baby’s en kinderen. Bij baby’s en kinderen ontstaan klachten vooral door de geboorte, een val tijdens het leren lopen, sporten, of bijvoorbeeld een slechte zithouding op school. Er kunnen ook aangeboren afwijkingen zijn zoals scoliose, waarbij vroegtijdig (tijdens de groei) ingrijpen wenselijk is om verdere problemen te voorkomen of de huidige problemen te verbeteren.

Klachten die wij veel bij kinderen zien en die baat kunnen hebben bij chiropractie zijn:

• Motorische problemen

• Voorkeurshouding

• Afgeplat hoofdje (plagiocephalie)

• Borstvoedingsproblemen

• HCFS/KISS

• Ontroostbaarheid/onrust/huilbaby’s

• Slaapproblematiek

• Rug-en nekpijn

• Scoliose

Behandeling+baby%27s+2-min.jpg

Als een kind huilt of klachten heeft zoals hoofdpijn of rugpijn, heeft dat vaak een oorzaak. Aan de hand van een uitgebreide anamnese en orthopedisch-neurologisch onderzoek bekijkt de chiropractor eerst of een behandeling zinvol is of dat het nodig is om uw kind door te verwijzen naar bijvoorbeeld een arts, fysiotherapeut of ergotherapeut.

Tijdens de geboorte, groei en ontwikkeling van een kind kunnen er problemen ontstaan in spieren, bindweefsel, gewrichten en zenuwen die kunnen leiden tot klachten. Dit komt veel voor bij een tang- of vacuümverlossing, opgewekte persweeën of juist een hele snelle bevalling. Chiropractie is een zachte, veilige en effectieve manier om problemen bij baby’s en kinderen te behandelen.

Het lichaam van een kind verschilt natuurlijk van dat van een volwassene, om deze reden gebruiken wij bij baby’s en kinderen aangepaste onderzoeksmethoden en hele lichte, pijnvrije behandeltechnieken. Over het algemeen wordt een hele lichte druk gebruikt die vergelijkbaar is met de druk die we kunnen verdragen op de oogbal.